Bayysmylle!

Bloggtorkan har härjat över Halmstad och jag kunde inte annat än dras med i fördärvet.

Jag har så mycket att berätta sen jag bloggade sist och vet inte riktigt var ja ska börja. Dator-jäveln krashade igen och en turk ( jag vet inte vad han heter men antagligen mohammed, som förövrigt är världens vanligaste namn efter bayysmylle) hjälpte mig. Och det gjorde han jävligt bra, trot eller ej. Sen drog vi en sväng till Sälen. Jag ska absolut inte försöka mig på en krönika av hela resan som sist, men lite godbitar ska vi allt dunka in.

Vi börjar med en sak som hände oss under andra afterskidagen. Som vanligt gjorde vi den vanliga tabben och gick ut alldeless för hårt första dagen. Så nu andra dagen hade de små-jägerserna som jag hade i fickan inte hunnit slinka ner innan afterskin. Så när vi kommer in till afterskin dunkar jag som alltid upp allt jag har i fickorna (då också mina minijägers) på bordet. På två röda är servitrisen framme och frågar vad jag har fått dom ifrån. Jag svarar på ett väldigt otrevligt sätt att jag har köpt dom (vilket egentligen va ljug, för ja hade fått dom av farsan, men de e ju mindre vesentligt). Hon säger "medhavd dricka är inte okej på den här afterskin". Ser jag en medhavd sak till, så åker ni ut. Fine tänkte vi, ta skiten och gå härifrån. Vilket hon också gjorde. En minut senare kommer en vakt fram till oss. ÄÄÄ ni vet att man inte får ta med sprit in hit va? Jajaja tänkte vi, bartendern sa precis det. Efter lite tjat gick även han. Två minuter senare kommer en tredje vakt fram och vi tror direkt att det här måste vara någon form av skämt. E vi med i ballar av stål eller vad händer? Iaf även den tredje vakten upprepar exakt samma fras som dom två tidigare. Ofan det visste vi inte, det ska vi tänka på till nästa gång tänkte nog alla runt bordet. Stämningen sänktes till botten och hade vi haft en pikadoll vid bordet hade iaf inte jag tvekat en sekund. Jävla idioter och vakternas redan låga status höjdes inte direkt. Bränner man 10k under 3 dagars afterski tycker man att man ska lite privilegier, men icke.  

I den andra roliga historien jag kommer berätta om spelar Anf huvudrollen. Det börjar med att han under en längre tid har försökt säga upp sin telefonförsäkring. Efter många om och men ringde Telia och han fick det bekräftat. Försäkringen var uppsagd. Var den här storyn ska komma kanske ni har räknat ut. Givetvis, dagen efter han har sagt upp skiten, går hans Iphone sönder. Taskig tajming helt klart. En dag efter det ringer det från anders jobb. "Anders du kan tyvär inte jobba kvar för oss längre". Sparken var ett faktum och det fanns bara en åtgärd, spriten. På afterskin frodades spriten och vi blev gladare och gladare. Ännu gladare blev vi faktiskt när vi insåg att bandet som skulle uppträda va från Götlaborg. Success! Ännu roligare blev det när dom ropar upp i micken, är det någon som fyller år idag? helt tyst, är det någon som har skillt sig idag? helt tyst, är det någon som har fått sparken idag? Alla runt vårat bord ställer sig upp och pekar då givetvis på anders. Dom ber honom ställa sig upp på stolen medans dom sjunger ja må han leva högt inför alla. En ganska rolig situation. Att bandet efter det ber alla på hela afterskin köpa in en shot till anders, för att stärka honom, va ännu roligare. Tills vi insåg hur äckligt jävla as snåla folk i allmänhet är. Inte en enda jävla shooter syntes till, snålbögar!

Det var allt från sälenresan vilken va jävligt rolig och utbringade jävligt mkt skratt!!


Jag avslutar med en liten lägesrapport från Halmstad. Vädret är väldigt bra. Det grillas näst intill varje dag och livet leker. Skolan börjar ta fart och när sommarkänslorna frodas är det så himla svårt att hitta motivationen. Men ja ska göra vad jag kan.

Mörda en vegan, ses på stan!

Rasmus aka EmpocheeezzzefeeejjjsPARTY


Kommentarer
Postat av: Anonym

ahhaha

2009-05-05 @ 16:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0