Ciggen!

Så var det äntligen över. Fan va gött kanske ni tänker nu. Har Emil äntligen kolat. Nä riktigt så väl är det inte. Enligt Facebook lever jag minst 30 år till, BINGO! (kanske lite osmakligt skämt, ber om ursäkt för det) Det som i själva verket är över är Prison Break. Den last jag har haft de senaste åren har äntligen släpps från hjärtat. O fy fan va bra det känns. Den absolut sjukaste av dom sjuka sjukaste serierna jag någonsin sett eller för den delen kommer att se i mitt liv. 4 sesonger av hopp och förtvivlan. Med det sjukaste slutet ever satte dom punkt för en serie som kommer bli ihågkommen för evigt. (utan att spoila alltför mycket)

Så började jag räkna lite på hur mkt tid jag egentligen lagt på att kolla på PB och serier utöver det. Bara PB va 4 sesonger långt, med ca 25 avsnitt till varje sesong. 4 x 25 x 45min = 4500 minuter. Tar vi då One Tree Hill som har 7 sesonger förstår ni snabbt att det handlar om månader, med dygnetrunt serietittande. Att försöka nämna alla serier jag följt ger mig bara ångest, men det är lätt över 10. Men om man kollar omvänt. Det har ju gett mig otroligt mycket. Till exempel min engelska. Den är ju helt enorm. Företagen in the US bara skriker efter mig. H-H-H-H-H-H-ELLO mines name are Emil. Där kan man verkligen briljera.

Hade jag all tid som jag kollat på serier gjort något annat tex simmat. Hade jag idag varit snabbare än Phelps. Hade jag pluggat matte hade jag varit smartare än Jojje. Spelat golf, så hade jag spöat Tobbe. Läst alla forum på hela internet två gånger om, mer allmänbildad än Jens. Klippt gräset, bättre än Jocke på att just klippa gräset. Studerat japanska, varit bättre än Calle på det. Letat fjortisar på efterfesten.com, så kanske jag hade träffat fler tjejer än Anders någonsin kommer att göra. Men det gäller att prioritera, vilket jag så här i efterhand gjorde ganska dåligt.  

Annars är det väldigt mycket plugg för tillfället. Eller rättare sagt, det borde vara mycket plugg. Men att hitta saker som är roligare behöver man inte vara kärnfysiker för. Jag är äckligt lat och så kommer det nog förbli livet ut är jag rädd för. Jag tror det är något man har från given. Jag är född lat. Vissa människor har den självdiceplinen att gå upp klockan 7 varje morgon och göra det man ska, men inte jag! Men jag kanske har fått något annat som är bra, tänker efter lite, eller inte.

Fick också ett röstkort hemskickat i brevlådan idag. Ofan är det redan val? Läste lite på det där det stod Europaparlamentet. Du tillhör valdistrikt Martin Luther 1. Bra att veta. Så jag vet var jag verkligen inte ska hålla till när det är dags för röstning. När det nu är. Kunde inte brytt mig mindre. Vad är det ens man ska rösta om?

Lägger här in en liten gissningslek. Vem är mannen på bilden?



En gratis weekend i Halmstad står på spel. Inklusive promenad på Tylösand, guidad tour i Halmstad City och en minnesvärd fika på Espresso House.

Vi ses när vi ses (hemkomst den 7 jun för er som undrar, men inte vågar ringa)

Empalajnen aka HEATON!

Kommentarer
Postat av: mammi

lite likt Danny faktiskt!

2009-05-20 @ 18:48:36
Postat av: emil

Vi har en vinnare!

2009-05-20 @ 19:50:32
Postat av: admin

Notis: OTH har inte 7 säsonger, fick lite hybris....

2009-05-21 @ 02:35:06
Postat av: Anonym

Kul att mammi vann den guidad touren och den mysiga helgen i H-stad! Mysigt ni kommer att ha.

2009-05-22 @ 20:18:51
Postat av: Anonym

Måste ju gratta superbloggaren på födelsedagen!

2009-05-26 @ 22:28:36
Postat av: Anonym

Nytt inlägg snart?

2009-05-28 @ 10:31:07
Postat av: Vigge

Softa Hönd!

2009-05-29 @ 16:59:27
URL: http://thegrinders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0