Tjhänna!

Då var det dags igen. Ett inlägg från de tre hjärtanens stad, Halmstad. En pitoresk stad 10 mil söder om Göteborg. Kusten sträcker sig längs hela staden med Tylösand som pupuläraste badställe. Staden mest kända människor får betraktas som Per Gessle och fotbollsstjärnan Fredrik "alltid skadad" Ljungberg som numera håller till i USA och drygar ut sitt redan fullspäckade konto. Kulturen sprudlar också i Halmstad. Eller vad sägs om Picasso parken, norreport eller det hemtrevliga torget. Ett annat kännetecken för denna stad är polistätheten. 2 poliser per invånare är inte bara imponerande utan också enligt vissa väldigt viktigt för säkerheten. Dom har Sveriges absolut flådigaste fylleceller med egen vattenautomat beläget längs den underbara floden nissan. Utelivet är också något som lockar i Halmstad, som även kallats västkustens pärla.

Så kan man ju beskriva Halmstad om man är på bra humör vilket jag är idag. Efter en liten lätt tupplur på eftermiddagen  (4 timmar) så kan man inte dåligt. Var också idag en sväng på ICA MAXI. Plockade ihop en liten korg. När jag kommer till kassan inser jag hur jävfla dyrt det här kommer att bli. 350 lök gick kalaset på och det sved helt klart till på kontoutdraget. Det inköpet jag är mest nöjd med är helt klart mina färska örter. En liten kruka med basilika. Fräscht som Tobbe hade sagt.



 Har också funderat på att starta en sån här mobiltjänst. Har legat o kollat lite MTV och tror på min idé. Så om ni vil delta skicka:

START EMPA till 0707577472

*kostar bara 100kr per sms och det kommer 4 om dagen i 24 månader.

Tycker det är dags för min vän Taaaab att slinka in med ett inlägg. Behöver hans motivation i den mörka vardagen. Hans inlägg brukar ju bli Mayhem!! Hade varit kul att höra lite vad som händer i den gamla hålan Onsala! Hit me!

Allt för idag - Over and out!

// Wildncrazy aka The outlaw



Kommentarer
Postat av: mammi

Trevligt med basilikan är det till pastan eller?

Det låter som om det blir du som får stå för matlagningen nu när du kommer hem till sommaren...

2009-05-13 @ 18:51:10
Postat av: emil

nej nej, de va bara för utseendets skull. men den höll bara i 2 dagar sen va den vissen...

2009-05-15 @ 00:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0